Etappe 6 Charleville-Mezieres naar Givet

4 juni 2022 - Givet, Frankrijk

Vertrokken uit de drukke maar gezellige stad Mezieres, de route weer opgepakt. Over een mooi fietspad direct langs de Maas. Door de Franse Ardennen lekker vlak door mooie dorpjes voor tussenstops. 15 km voor Givet begaf Goikje haar zadelpen ineens 😱, in het het eerstvolgende dorp maar even vragen; in Givet zit een relatie de velo werd er gezegd. Klaas snel door naar Givet , om naar de Decathlon te gaan. Helaas geen standaardmateriaal aanwezig voor de soort die wij moeten hebben . In Beauraing zit een grote fietsenzaak , 10 km verderop in België inmiddels. Gelukkig de goede maat en soort gevonden en snel weer terug naar het Ibis hotel in Givet waar Goikje inmiddels ook was gearriveerd. Na demontage en een douche , maar even de Wok ( ook die hebben ze hier) opzoeken. Zo beleef je weer eens wat😅, na warme en lange dag morgen afkoeling naar een B&B boven Namen ( Namur) . Ze voorspellen wel regen en onweer , we gaan het zien !!