Rustdag in Forville

6 juni 2022 - Forville, België

B&B bij een paardenhouder. Heerlijk vrijblijvend en hartelijk. Er logeert de eerste dag ook nog een Belgisch gezin. Ouders en 2 meisjes, met een retriever puppy. Na een ontspannen omgeving hebben we een route van 10 km gewandeld. Tussen de bieten en graan, over de paden ook een veld met een gewas met mooie kleine blauwe bloemetjes.

De uitbaatster van de B&B is er vanavond niet (concert van Kiss in Antwerpen) dus we moeten onszelf maar redden. Het is vandaag pinkstermaandag, het blijkt dat veel restaurants etc gesloten zijn. We vinden een restaurantje in een dorpje ongeveer 3km verderop. Heerlijk gegeten. Hier hebben we de regen gisteren gehad en vandaag droge dag gehad met bewolking, maar ook regelmatig de zon. Vanavond bij terugkomst zelfs nog even buiten gezeten op het terras.

Morgen weer op de fiets, via Huy naar Luik. Hopelijk valt de regen wat mee zodat we de muur van Huy kunnen beklimmen.

Groet Klaas en Goikje

1. Jelma:
    7 juni 2022
    Lekker, even in dei rêst. Jim hoege net rouwich te wêzen dat jim de fyts11stêdetocht net dien ha, allegear minsken mei ûnderkuolingsferskynsels!