Etappe 8 Fernelmont - Luik (62 km)

8 juni 2022 - Luik, België

Dit verhaal hadden jullie nog tegoed. Maar gisteravond hadden we maar beperkt wifi in het jeugd hotel van Luik.

Vooraf hoopten we nog op een droge dag, maar vergeefs. Tot aan Huy gelukkig nog droog zodat we droog de 'mur van Huy' konden beklimmen. Klaas heeft op de laatste 100 meter na de muur kunnen beklimmen per fiets, ik ben tot ongeveer 2/3 gekomen. In Huy geluncht, om te beginnen aan deel twee van de dag. Luik zien te bereiken. Luik wordt beschreven als grijs, industrie etc. maar ook daar moet je het mooie in zien. Eigenlijk is het best indrukwekkend. Overal zijn ze ook nog eens met werkzaamheden bezigen staat niet alles evengoed aangegeven. Dus een paar keer verkeerd gereden, maar dat hoort erbij, zullen we maar zeggen.

Aangekomen in Seraing, zagen we de bui aankomen, dus eerst maar even schuilen onder een viaduct, en de regenjassen tevoorschijn halen. Helaas werd het niet meer droog. Overnachting geregeld in het jeugd hotel van Luik. Ter plekke nog even een wasje gedraaid om de laatste dagen door te komen.