Etappe 9 Luik - Dilsen/Stokkem

8 juni 2022 - Dilsen-Stokkem, België

Weer een reis in twee etappes, eerst maar even naar Maastricht. We komen in Nederland en ja hoor regen. Tot Maastricht bijna droog, maar daarna!! Dat komt zo. Voordat we konden lunchen op het terras moest eerst de Sint Pieterberg nog even worden gedwongen. De wandelende toeristen gingen voor ons aan de kant toen ze door hadden dat we zonder motortje omhoog fietsten. Bijna boven werden we opgehouden door een schaapskudde met herder en hond. Vanaf de Sint Pieterberg zo Maastricht in gedendert. Linch op het onze Lieve vrouweplein heerlijk onder de groote parasols met terrasverwarming.

Helaas moest ook het tweede stuk nog gefietst worden.we hebben gekozen voor de Belgische kant van de Maas. Dus Nederland nog even uit, en weer naar België. Het is helaas niet meer droog geworden.

Er resten ons nog twee etappes, het weerbericht voor morgen lijkt beter te zijn dan vandaag. Dus hopelijk sluiten we af met nog twee mooie dagen. Tot morgen

1. Marije kerkhof:
    8 juni 2022
    Wat jammer iedere keer van het weer. Ik ga voor jullie duimen dat het morgen beter weer is.